måndag 29 februari 2016

Att ta emot budskap från en fågel...

...kan förändra min dag i rätt riktning, då det är så lätt att tvivla på sig själv ibland.
De dagar jag känner mig  liten och inte förmår omfamna mig själv. Egots röst tar över och plötsligt tvivlar jag på att jag är på rätt väg.
Jag har bestämt mig för att följa hjärtats väg. Det har varit en lång väg dit. Men det kan liknas vid att jag suttit inlåst i bur, som en fågel, känt mig fjättrad vid mitt öde. Nu har buren öppnats och jag kikar ut, ser en fantastisk vidunderlig värld där utanför. Mina vingar bär mig på enastående äventyr vissa dagar. Andra dagar sitter jag kvar på min pinne i buren och betraktar livet där utanför.
Att inte förut haft kontakt med sitt hjärta innebär förstås att det mångt och mycket blir att våga gå emot och handla mot sin rädsla. Egot är ständigt där och hackar men hjärtats röst har ökat i styrka och det är numera omöjligt att hejda dess upptäckarglädje och livslust.
Idag satt jag kvar i buren men i skogen mötte jag en talgoxe...ivrig att berätta att jag är på rätt väg.
Det väljer jag att lyssna på, då jag tror att hela universum jobbar för att vi ska vara lyckliga.
Jag får budskap från fåglarna och jag vet inte varför. Någon sa att alla får det, men att de flesta har så bråttom att de inte tar sig tid att lyssna. Men märker du att det är en viss sorts fågel som du ofta ser, så kan det vara så att den vill dig något. Jag googlade och hittade en bok, Djurens språk som jag köpte. Den läses flitigt här numera, och jag förstår också varför jag har en labrador som ständig följeslagare. Mer om labradoren en annan gång.


                                         Foto: natursidan.se
Med omtanke,
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill kommentera det jag skrivit. Tack för att du tar dig tid.
Med omtanke
Anna